You are here
Home > Uroda > Jak dbać o motywację do odchudzania?

Jak dbać o motywację do odchudzania?

Wydawać by się mogło, że odchudzanie składa się tylko z trzech elementów: diety, treningu i suplementacji. Nic bardziej mylnego. Niezwykle istotna jest również psychologia, tudzież podejście mentalne do tematu.

Tak naprawdę za sukcesem procesów odchudzania stoi zawsze nasze podejście. Wszak, zdecydowana większa ilość niepowodzeń jest wynikiem zaniechania, uleganiu pokusom i podobnym. Zdecydowanie rzadziej spotykamy się z problemem natury fizycznej.

Jak dbać o motywację do odchudzania?

Motywacja to stan gotowości do podejmowana konkretnych działań, uwarunkowany fizycznymi i psychicznymi potrzebami. Co zatem robić, by nasz umysł zawsze był gotowy do realizacji wyznaczonych działań?

Przede wszystkim, należy ustalić swój cel. Szczegółowy opis założeń powinien obejmować nie tylko uzyskane efekty, ale także czas treningu, konkretną dietę oraz suplementację. Warto przy tym zaznaczyć, by kartkę wraz z informacjami umieścić w widocznym miejscu np. Na tablicy korkowej lub lodówce.

Kolejnym krokiem jest tworzenie planu. Droga jaką obierzesz musi odpowiadać Twoim predyspozycjom psychicznym i fizycznym. Innymi słowy bbciążenie treningowe i dieta muszą być dostosowane do Twoich możliwości.

Kiedy już wejdziesz w etapy realizacji, stymuluj motywację następująco:

  • nagradzaj siebie za dobrze wykonaną pracę (w skali tygodniowej i miesięcznej)
  • zapisuj wszelkie postępy
  • monitoruj wagę i wymiary swojego ciała
  • wracaj do swoich pierwszych wymiarów tak często jak to tylko możliwe
  • informuj wszystkich wokół o swoich postanowieniach

Nigdy się nie poddawaj!

Za sukcesem zawsze stoi ciężka praca. Nigdy nie definiuj go poprzez „udało się”. To się nie „udało”, tylko Ty to zrobiłeś/zrobiłaś. Nie zapominaj, że każdy trening, każdy kolejny mały posiłek przybliża Cię do celu.

Nie spodziewaj się fajerwerków w kontekście tempa odchudzania. 1-2 kilogramy w ciągu miesiąca to spory sukces. Zaplanuj zatem tam swoje oczekiwania w głowie, by nie stanowiły przeszkody w stymulowaniu motywacji.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Top