You are here
Home > Uroda > Jak schudnąć i nie nabrać mięśni

Jak schudnąć i nie nabrać mięśni

Nadwaga to problem z którym borykają się miliony ludzi na całym świecie. Co więcej, niektórzy umierają z tego powodu. Według statystyk, każdego roku otyłość jest przyczyną śmierci niemal 3 milionów osób.

W Internecie, radiach i telewizji na potęge promowane są cudowne środki na odchudzanie. Spalacze tłuszczu, blokery apetytu i inne wynalazki często okazują się zwykłym kitem. Wszak, skuteczne odchudzanie opiera się nie na suplementach, a ciężkim treningu i diecie.

Jak schudnąć i nie nabrać mięśni?

Na odchudzanie decyduje się coraz większe grono osób. Diecie i treningowi bardzo często towarzyszy obawa, że nabierzemy zbyt dużo mięśni. Otóż – masa mięśniowa nie osiąga tak szybkiego wzrostu. Poza tym zarówno dieta odchudzająca, jak i ćwiczenia o tym charakterze są zupełnie inne, aniżeli w przypadku budowania masy mięśniowej.

Zatem – obawy są nieuzasadnione. By uwidocznić mięśnie w takim stopniu jak u sportsmenek, potrzeba lat treningów. Poniżej przedstawiamy rady dotyczące treningu na odchudzanie i diety.

Ćwiczenia na odchudzanie

Trening na odchudzanie powinien być oparty głównie na ćwiczeniach o charakterze aerobicznym. Najlepszym, a zarazem najpopularniejszym rozwiązaniem jest bieganie i jazda na rowerze.

Ponadto, dosyć często odchudzaniu towarzyszy siłownia. Tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, gdyż sprzęt pozwala na zdecydowanie większe pole manewru. Jakie ćwiczenia dobierać, by nie nabierać mięśni?

Przede wszystkim powinniśmy postawić na ćwiczenia złożone, czyli te, które jednocześnie rozwijają całą sylwetkę (symetrycznie). Organizm powinien być forsowany ilością powtórzeń i serii, a nie nadmiernym obciążeniem. Dzięki temu spalimy tkankę tłuszczową, a nie powiększymy znacząco objętości mięśni.

Dieta odchudzająca

Dieta na odchudzanie powinna być przede wszystkim zdrowa. Wszelkiego rodzaju diety głodówkowe są absolutnie wykluczone. Nie są bezpieczne dla organizmu, a ich skuteczność można określić jednym słowem – „jojo”.

Aby skutecznie i trwale pozbyć się nadwagi, należy zastosować się do kilku zasad:

  • „mniej, ale częściej” – dieta powinna składać się z minimum pięciu małych posiłków
  • nawadniaj organizm – należy dostarczać minimum 2 litry płynów każdego dnia
  • zdrowe, pełnowartościowe pokarmy – dieta powinna być oparta na węglowodanach złożonych, zdrowych tłuszczach i pełnowartościowym białku

Z całą pewnością, stosując się do tych wszystkich rad – są Państwo w stanie skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów. Jak szybko schudniemy? Sporo zależy od uwarunkowań indywidualnych, ale z całą pewnością nie będzie to kilka-kilkanaście kilogramów na miesiąc, co zapewniają reklamy „złotych środków”.

Dodaj komentarz

Top