You are here
Home > Uroda > Jak zrobić masę mięśniową?

Jak zrobić masę mięśniową?

Chodzisz na siłownię, ale nie widzisz efektów? Nie wiesz co zrobić, by w końcu masa mięśniowa zaczęła rosnąć? Zapoznaj się z naszymi poradami, które poprawią efektywność Twojego treningu.

  1. Bilans kaloryczny

    Przede wszystkim Twoja dieta powinna być odpowiednio zbilansowana. Ilość dostarczanych kalori musi mieć tzw. nadwyżkę, aby organizm miał z czego budować nowe włókne mięśniowe. Kalorie można uzupełnić zwiększeniem obfitości posiłków lub np. dodatkowymi odżywkami – gainerami, białkiem czy carbo – w zależności od potrzeb i stosowanej diety.

  2. Trening wielostawowy

    Idąc na siłownię nie wystarczy się zmęczyć. Trening musi być dopasowany do celu, który zamierzasz osiągnąć. Ćwiczenia na masę powinny angażować jak największą ilość mięśni – tj. trening wielostawowy. Do takich ćwiczeń zaliczamy: martwy ciąg, wyciskanie sztangi, uginanie ramion oraz wszystkie inne, które oddziałują na więcej niż jedną grupę mięśniową.

  3. Trening siłowy

    Budowaniu masy mięśniowej sprzyjają duże ciężary. Im większy ciężar, tym więcej włókien zaangażowanych do jego podniesienia. Dlatego też, plan układaj w w taki sposób by wykorzystywał on maksymalny potencjał Twojego organizmu.

  4. Suplementacja

    Odżywki mają coraz większy wpływ na efekty uzyskiwane na siłowni. Nie chodzi o to, by na start kupować pięć różnych suplementów i oczekiwać cudów. Suplementy należy wykorzystywać jako uzupełnienie i pomoc dla założeń dietetycznych. Doskonale na masę sprawdzą się gainery, białko, carbo, aminokwasy oraz oczywiście kreatyna.

  5. Bądź systematyczny/a

    Regularność jest kluczowa. Aby być systematycznym potrzebujesz szczegółowych planów, których realizacja musi przebiegać w odpowiednim rytmie. Dietę należy stosować każdego dnia – bez żadnych odstępstw. Trening na masę powinien być prowadzony 3-4 razy w tygodniu.

  6. Ustal swój cel

    Realizacja treningu i diety bez celu bardzo często doprowadza do zaniechania ćwiczeń – zniechęcenia brakiem rezultatów. Szczegółowe plany, nagrody oraz kary za niewypełnienie danych postanowień mogą stanowić silny bodziec do motywacji.

Dodaj komentarz

Top