You are here
Home > Zdrowie > Fitness jako skuteczna forma odchudzania

Fitness jako skuteczna forma odchudzania

Patrzysz w lustro i nie jesteś zadowolona/y ze swojej figury? To nie czas na smutki i żale – przygotuj się na odchudzanie. To jedyna droga do powrotu do optymalnej kondycji organizmu.

Wpływ na odchudzanie ma wiele różnych czynników. Do tych najważniejszych zaliczamy dietę, suplementację oraz trening. To właśnie zagadnieniu treningu w pełni poświęcony jest dzisiejszy artykuł.

Duża liczba form treningowych na odchudzanie

Trening na odchudzanie może mieć różne formy. Każdy rodzaj ćwiczeń cechuje się jednak inną intensywnością, a co za tym idzie – inną efektywnością. Która z form ćwiczeń jest najskuteczniejsza? Która przynosi najlepsze rezultaty.

Efektywność treningu podlega nieustannym badaniom. Na dzień dzisiejszy najbardziej prawdopodobną tezą jest to, ze najskuteczniejsze są formy aerobowe, tudzież tlenowe. Aerobik ma jednak zdecydowanie szerszą definicję, aniżeli mogłoby się wydawać. Poprzez aerobik (fitness) rozumie się bowiem wszystkie ćwiczenia o odpowiedniej intensywności, czasie trwania. Istotne jest również to, by ćwiczenia angażowały dużą ilość mięśni jednocześnie.

Fitness – zasady treningu aerobowego

Fitness fizyczny to nic innego jak zespół czynności korzystnie wpływających na kondycję fizyczną ciała, jego skład oraz budowę. Przyczynia się do poprawy zdrowia oraz redukcji zbędnych kilogramów. Aby jakiekolwiek ćwiczenie mogłoby zostać określone mianem fitnessu musi być realizowane zgodnie z poniższymi zasadami, a mianowicie:

  1. Intensywność treningu określanego mianem fitness nie może być wyższa niż 85% tętna maksymalnego.
  2. Czas treningu fitness (jednej lekcji) to 30-60 minut.
  3. Trening fitness ma charakter ogólnorozwojowy, co oznacza, że angażuje niemal wszystkie grupy mięśniowe.

Ponadto, trening fitness powinien być realizowany 3-5 razy w tygodniu, a jego całkowita objętość (w ciągu tygodnia), nie powinna być mniejsza niż 150 minut. Dopuszcza się zmniejszenie intensywności i objętości ćwiczeń w przypadku osób, które prowadzą siedzący tryb życia. Przygotowanie do normalnej intensywności powinno trwać nie dłużej niż kilka tygodni.

Dodaj komentarz

Top