You are here
Home > Zdrowie > Zasady zdrowego stylu życia

Zasady zdrowego stylu życia

Zdrowy styl życia to w dużym uproszczeniu – prowadzenie trybu życia w którym eliminujemy tzw. czynniki ryzyka wystąpienia chorób i dolegliwości. Bycie zdrowym polega bowiem nie tylko na braku choroby, ale także – pełnej sprawności fizycznej oraz psychicznej.

Zasady zdrowego stylu życia

Co zrobić, by prowadzić zdrowy styl życia? Poznaj siedem kluczowych zasad zdrowego stylu życia!

Po pierwsze: pełnowartościowe śniadanie

Dietetycy są zgodni – śniadanie to kluczowy posiłek w ciągu dnia. Pełnowartościowy, zbilansowany posiłek powinien być konsumowany nie później niż jedną godzinę po przebudzeniu.

Po drugie: regularność

Pojęcie regularności jest kluczowe w prowadzeniu stylu życia. Jedz, trenuj i żyj regularniej. Pozwól dostosować sie Twojemu organizmowi do stylu życia. Systematyczność pozwala usprawnić metabolizm i inne podstawowe funkcje organizmu.

Po trzecie: pełnowartościowe, ale urozmaicone

Jedzenie wciąż tych samych produktów nie jest najlepszym pomysłem. Serwuj swojemu organizmowi różne źródła białka, tłuszczów i węglowodanów. Wybieraj tylko te produkty, które powszechnie uważane są za zdrowe.

Po czwarte: dostarczaj odpowiednia ilość wody

Spożycie wody zależne jest od pogody, aktywności fizycznej, masy ciała i kilku innych, pomniejszych czynników. Minimalne spożycie wody w ciągu doby to 2-3 litry.

Po piąte: sen

Aby Twoje ciało odpowiednio odpoczęło i regenerowało siły – musisz spać nie mniej niż siedem-osiem godzin. Zadbaj o to, by spać w komfortowych warunkach – wywietrzonej sypialnii, wygodnym materacu i poduszce.

Po szóste: relaks

Aby zadbać o odpoczynek psychiczny, serwuj organizmowi dawkę relaksu. Sport, hobby czy chociażby wyjście do kina – to sprawdzone sposoby na relaks i odpoczynek duchowy dla organizmu.

Po siódme: zadbaj o tempo zmian

Nie możesz wprowadzać wielkich zmian w ciągu doby. Musisz pamiętać, że organizm potrzebuje chwilę na dostosowanie się. Wprowadzenie zmian małymi krokami nie zachwieje równowagi organizmu.

Dodaj komentarz

Top